Ny kurs! Digital Försäljning med fokus Ehandel

Vill du bredda din kompetens inom e-handel? I höst startar vi en ny distanskurs på Berghs School of Communication

I takt med att e-handel växer i bransch efter bransch expanderas behovet av kompetens inom detta område. Detta är kursen för dig som vill bli vassare på digital försäljning och få en ökad affärsförståelse för att kunna specialisera dig inom e-handel.

Kursen ger både strategisk och taktisk kunskap i hur man driver försäljning på en e-handel på ett effektivt sätt. Du får en genomgång av strategiska metoder för att ta fram en kundresa och utifrån den en digital säljstrategi. Vidare till praktiska verktyg för att optimera försäljning på e-handel.

Under kursens gång sätter du upp en egen e-handelsite i Shopify för att tillämpa dina kunskaper praktiskt. Det ger dig en god förståelse av olika användningsområden inom ämnet.

Vi kommer bland annat att gå igenom: 

  • Introduktion till de tekniska plattformar som utgör en e-handel

  • Vilka nyckeltal som är viktiga för e-handel och hur man kan använda data för att mäta och optimera dessa

  • Vikten av ett starkt varumärke online

  • Att driva och optimera en e-handel på ett datadrivet sätt

  • Ramverk för att ta fram kundresa och digital säljstrategi

  • Kvalitativ och kvantitativ data för att identifiera kundresan på en ehandel

  • Verktyg för att bygga en effektiv säljprocess

  • Lojalitet och kundrelationer

Nästa
Nästa

Frukostsnack: Emotional Commerce